07 września 2014

moje sposoby na naukę!

Hejka kochani! 
Rok szkolny już się zaczął, pełną parą zaczęła się nauka i teraz tak naprawdę to zajmuje nam najwięcej czasu! Każdy szuka sposób  na to, jak ułatwić sobie zapamiętywanie masy informacji, które zostają na nas zrzucone. Dlatego, postanowiłam że zrobie post z moimi sposobami na naukę. Wiem, że wiele osób taki post już zrobiło, jednak myślę, że to naprawdę świetny pomysł na notkę!



Rozluźnij sie!
zanim weźmiesz się za naukę, najlepiej jakbyś chwilę odpoczęła. Zjadła obiad i może nawet ucięła sobie krótką drzemkę. Jednak nie może ona trwać za długo bo prześpimy cały dzień! 

Poćwicz!
 Nie chodzi tutaj o jakieś męczące ćwiczenia, ale może zrób pajacyki, pobiegaj czy zrób przysiady!  Dla mnie to jest naprawdę idealny pomysł! Czemu? Nasz mózg się pobudzi i nie będziemy zasypiać przy zadaniu! 

Porządek na miejscu pracy!
 Osobiście nie potrafiłabym pracować, gdyby wokół mnie był bałagan, co chwile coś by mnie rozpraszało lub po prostu miałabym za mało miejsca żeby rozłożyć się ze wszystkimi rzeczami potrzebnymi mi do nauki!

Rób notatki!
 Nie potrafię uczyć sie, gdy wszystko mam zapisane w zeszycie lub książce. Zawsze, muszę zrobić sobie dokładne notatki i oczywiście wszystko zakreślić na kolorowo żeby lepiej wpadało w oko! Takie notatki, możemy zabrać też wszędzie ze sobą i przypominać sobie wszystko, nawet przed lekcją a nie musisz od razu szukać poszczególnych rzeczy w zeszycie czy książce!

Przerwy miedzy nauka!
Przerwy są naprawdę bardo ważne, jeśli nasz mózg będzie za długo zawalany tonem informacji, po prostu po jakimś czasie będzie mniej produktywny i nie zapamietamy tego wszystkiego! Zróbmy sobie przerwę na zaparzenie herbaty, rozmowę z rodzicami czy rodzeństwem, a może krótki spacer? Dajmy odpoczynek naszemu mózgowi! Praca po takim odpoczynku będzie zdecydowanie efektywniejsza! 

Kolorowe karteczki! 
Zawsze gdy muszę zrobić coś ważnego lub nie mogę o czymś zapomnieć, zapisuje sobie to na kartkach samoprzylepnych! Bardzo ułatwia to sprawę, gdy nie muszę zaglądać co zeszytu by wiedzieć, że na któryś dzień mam sprawdzian czy zadanie domowe! Czasem, możemy po prostu zapomnieć zajrzeć do akurat tego przedmiotu z którego, akurat mamy zadanie! Takie karteczki nie dadzą nam zapomnieć!


Myślę, że to już wszystkie moje sposoby na nauke! Mam nadzieje, że taki post Wam się spodobał. Przepraszam, że notka pojawiła się ostatnio w poniedziałek. Taka sytuacja już się nie powtórzy, obiecuje. Ten tydzień był dla mnie koszmarem, ale niestety nie chodzi tutaj o szkołę, a uwierzcie mi, że właśnie chciałabym żeby o to chodziło. A Wam jak upłynął pierwszy tydzień szkoły?


24 komentarze:

  1. Ja mam bardzo podobne sposoby na naukę ^^ A kolorowe karteczki przyklejam na kalendarz wiszący^^
    pozdrawiam ;*

    Miśka
    miska-grabowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystko co kolorowe ułatwia. :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Też zawsze muszę mieć wszystko na kolorowo, wtedy na prawdę da się o wiele zapamiętać niż książki w której wszystko jest napisane ciągłym tekstem...

    http://cheekyfashion97.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. ja prawie zawsze robię notatki ;)

    zapraszam do mnie;
    burgundychocolate.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj tak, naukę czas zacząć (maturalną :p)
    A wszelkiego rodzaju zakreślacze, pisaki, zeszyciki, karteczki są jak najbardziej wskazane. :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam bardzo podobne sposoby na naukę :) Kolory bardzo ułatwiają zapamiętanie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja tak samo robię sobie ze wszystkiego notatki, wtedy szybciej zapamiętuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam podobne sposoby na naukę!
    Pierwszy tydzień szkoły minął bardzo fajnie. Może dlatego że nie ma jeszcze tak dużo nauki? ;)

    Jeśli masz chwilkę to zajrzyj na mojego bloga :
    http://kindeerkaa.blogspot.com/
    Będę bardzo wdzięczna jeżeli skomentujesz post bądź zaobserwujesz mojego bloga.♥ ♥ ♥ ♥

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne zdjęcia, super pomysły.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy post, pomogłaś wielu osobą :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawe porady. :)

    xxtinaaaxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja, zwykle jak drzemię, to jest to około godziny, więcej bym w ciągu dnia nie spała, a więc ja nie przespałabym całego dnia. ;P Poza tym bardzo fajne sposoby na naukę, wykorzystuję większość. :)
    Pierwszy tydzień szkoły natomiast minął mi całkiem szybko, chociaż niezbyt przyjemnie. Pozapowiadali nam już kartkówki, sprawdziany... A sobota minęła mi jak jakiś dzień wakacji, haha. Więc na razie nie jest tak źle. ;)

    my-life-my-troubles.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Dla mnie ten post nie wniósł nic nowego, ponieważ także jak ty mam własne sposoby na naukę :). Mimo wszystko - było ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  14. karteczki to swietnyyy pomysł ! I najlepiej otworzyć wszystkie okna !

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetne porady :) Ja też muszę mieć porządek, gdy biorę się za naukę ;)
    Kolorowe karteczki również w dużym stopniu mi pomagają!

    Pozdrawiam
    kikaa-blog.blogspot.com - kliik! ♥

    OdpowiedzUsuń
  16. Super post. ;)
    I bardzo fajne zdjęcia. :>

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam, kiedy jest kolorowo! Ale też nie przepadam za zakreślaczami i staram się ich unikać :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Śliczna z Ciebie dziewczyna! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetne nie, napewno skorzystam :) :*

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam czytać takie posty zapraszam http://www.zpasjadokoni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń